Как да се справим с продължителното стоене пред компютъра

By Admin_bg 4 years ago
Home  >  Активност  >  Как да се справим с продължителното стоене пред компютъра

Как да се справим с продължителното стоене пред компютъра

Как да се справим с продължителното стоене пред компютъра

За повечето хора, работещи в офис, е обичайно да прекарват по 7-8 часа зад бюрото. Това е част от тяхното ежедневие. Такова „ежедневие“ обаче не е особено полезно: прекарването на деня пред компютъра води до болка в гърба (поради неправилно положение на тялото), натоварване на очите и други вредни последствия. Но това може да бъде избегнато. Ако си един от тези хора, ето някои лесни стъпки за противодействие на отрицателните ефекти на заседналия начин на живот.

  • Правилна поза: Седни правилно: гърбът трябва да бъде изправен, раменете изпънати назад и горната част на монитора да бъде на нивото на очите. Ако трябва да движите главата си нагоре или надолу, регулирайте височината на екрана. Опитай се да пишеш без китките на ръцете да опират в плота, клавиатурата или подложката за мишката. Дръж краката си сгънати в коленете, така че коленете да са на нивото на бедрата или малко-по-високо. Краката трябва да са стъпили на пода или на някаква степенка.

Лесни упражнения за раздвижване

 

  • За врата: за раздвижване на врата, първо бавно наклони главата си напред и назад, след това от едната на другата страна и накрая я завърти наляво и надясно няколко пъти. Това упражнение за намаляване на напрежението и натоварването може да се прави практически във всеки момент по време на работа. Никога не върти главата си около врата –това може да увреди вратните стави.
  • За раменете: за намаляне на напрежението в раменете, завърти ръцете от раменете 10 пъти напред, а след това назад.
  • За ръцете и раменене: хвани с ръцете си края на бюрото на разстояние на ширината на раменете. Извий ръцете в посока на тялото и се наведи напред, като повдигнеш раменете. Продължи с придвижване на раменете и лактите по-близо до бюрото.
  • За китките на ръцете: ако усетиш, че ръцете ти са изтръпнали, завърти китките 10 пъти по посока на часовниковата стрелка и 10 пъти в обратната посока.
  • Почивки: от време на време ставай и се разхождай наоколо, за да стимулираш кръвообращението в ръцете и краката, което помага за предотвратяване на преумората. Отиди до диспенсера за вода; направи кратка разходка навън и/или използвай стълбите вместо асансьора. Освен лекото упражнение за краката и сърцето, чистият въздух и почивката ще ти помогнат да се отпуснеш.

Възползвай се от времето, когато прекъсваш работата, независимо от причината. Стани и направи кратка разходка. Ако си сам и разполагаш с място, направи няколко лицеви опори или приклякания. Достатъчно, за да почувстваш раздвижване на мускулите, но не и да се изпотиш; офисът не е подходящото място.

 

Други добри навици

 

  • Направи няколко дълбоки вдишвания: за да раздвижиш коремните мускули, задръж дъха си за няколко секунди при вдишване и се отпусни при издишване. При възможност, възползвай се от чистия въздух навън.
  • Пий течности през деня: ако правиш това редовно, ще започнеш да се чувствш по-бодър. Ако в офиса има диспенсер за вода, дръж до себе си чаша за вода, а не бутилка. Защо? Това ще те накара да станеш и да отидеш до диспенсера, за да си налееш вода, и ще ти помогне да се раздвижиш.

 

 

Снимка: thepatrick via Visualhunt / CC BY

Categories:
  Активност, Статии
this post was shared 0 times
 000
About

 Admin_bg

  (112 articles)