10 съвета за релаксация

By Admin_bg 4 years ago
Home  >  Релаксация  >  10 съвета за релаксация

10 съвета за релаксация

Отпусни се, поеми си дъх. Хората често мислят, че трябва да прекарват часове в спа центъра или да почиват седмици, за да релаксират. Това може да стане по-бързо, отколкото мислиш. Всеки един от следните 10 съвета ще ти помогне да се отпуснеш за по-малко от 15 минути. Избери по един съвет за всеки ден!

  1. Дишай дълбоко. Направи 5-минутна почивка, за да се концентрираш върху дишането си. Затвори очи, седни изправен и сложи едната си ръка на корема. Вдишай бавно през носа и почувствай как въздухът навлиза в корема. След това издишай бавно през устата. Направи десет дълбоки вдишвания!
  2. Медитирай. Можеш лесно да намалиш тревожността като отделиш по няколко минути за медитация всеки ден. Толкова е лесно! Седни изправен, с крака стъпили на земята. След това затвори очи и се съсредоточи, повтаряйки си наум положителна мисъл, например “Аз съм добър човек” или “Чувствам се спокоен.” Синхронизирай изречението с дишането.
  3. Концентрирай се върху чувствата си. Опитай се да се концентрираш върху чувствата и усещанията си през деня. Например, опитай се да почувстваш въздуха навън върху лицето си, да доловиш приятните аромати от близкия магазин за цветя или пекарната, да се насладиш на вкуса на всяка хапка храна, да чуеш песента на птиците… Когато успееш да уловиш мига и да се концентрираш върху петте си сетива, ще усетиш как стреса намалява.
  4. Говори с приятелите си. Споделянето на чувствата с приятели е винаги добра идея.
    Те ще ти помогнат да контролираш стреса и да разбереш как изглеждат нещата отстрани.
    Това спомага и за поддържане на социалните контакти! Винаги е по-добре да се видиш с приятелите си. Защо не се срещнете в ресторант или на кафе?
  5. Почувствай цялото си тяло. Друго полезно упражнение за облекчаване на стреса е да легнеш по гръб и да отделиш 5 минути за умствен преглед на цялото тяло. Можеш да започнеш от пръстите на краката и да стигнеш до косата, като се опитваш да почувстваш всяка част на тялото. Повтори упражнението, започвайки от косата до пръстите.
  6. Смей се. Какъв по-добър начин да се отпуснеш от искрения смях! Доказано е, че смехът намалява нивата на стресовия хормон кортизол. То може също да повиши ендорфините, което ще те накара да се почувстваш по-добре!  Гледай любимата си комедия по телевизията!
  7. Да пуснем музика. Много проучвания са показали наличието на връзка между слушането на музика и намаляване на стреса. Лесно можете да намериш релаксираща музика или звуци от природата в Интернет. Когато слушаш музика, обръщай внимание на изпълнението на всеки отделен инструмент, на различните мелодии и др.
  8. Раздвижи се. Физическата активност намалява стреса и тревожността. Добрата новина е, че не е задължително да си бегач, за да релаксираш! Една кратка разходка с кучето всяка вечер или няколко упражнения за разтягане на тялото могат да ти помогнат да намалиш стреса от деня.
  9. Отпусни се. Отдели 10 минути за релаксация в края на деня. Легни на леглото; постави топла кърпа около врата и раменете. След това затвори очи и отпусни всички мускули
  10. Мисли позитивно. Правенето на списък на позитивните неща в живота е добра идея.
    Можеш да си водиш дневник, за да си припомняш чудесните моменти, прекарани с приятели, всички положителни емоции и твоите успехи. Когато се чувстваш потиснат, просто прочети дневника.
Categories:
  Релаксация, Цялостна релаксация
this post was shared 0 times
 000
About

 Admin_bg

  (112 articles)